maandag 20 augustus 2007

Bananenmilkshake



Oké, inderdaad, dit is géén bananenmilkshake. Maar dat was het in het originele recept wel, maar mijn lief eet/drinkt nu eenmaal niet zo graag iets waar alleen maar banaan in zit. Dus gooiden we er wat diepvries-rode vruchten door, die hadden we toch in huis van de frambozenmousse (ten huize saar dus rode vruchtenmousse).

Dit is zowat het eerste wat ik heb leren klaarmaken. Mijn zus en ik zijn er zowat op opgegroeid, want we dronken het heel vaak als vieruurtje. En vanaf we een mixer konden vasthouden, maakten we die zelf. Er is ook niet echt een recept, ik maak het op het gevoel en ik zie wel wat het wordt, de ene keer wat lopender, de andere keer wat dikker. Doet er niet toe. So here it goes…

Je neemt een aantal bananen, ongeveer een per persoon. Gooi er desgewenst nog wat ander fruit tussen, de meeste combi’s zijn best lekker (bijvoorbeeld banaan-rood fruit-nectarine, banaan-rood fruit-pruim etc). Je snijdt alles in stukjes en doet het in een kom of maatbeker (ik neem meestal een maatbeker). Je giet er yoghurt en melk over, zodat je in totaal zowat 250 à 300 ml per persoon hebt (vandaar de maatbeker dus). Je mixt alles fijn en voegt naar smaak eventueel nog wat suiker toe.

Smakelijk!

En om de comments voor te zijn: moet milkshake niet met ijs gemaakt worden? Misschien, maar dit is ook lekker, en veel gezonder. Nah!

Geen opmerkingen: