woensdag 1 augustus 2007

Yoghurttaart



Het welbekende recept van tante Marijke, en ik heb er een variant van gemaakt, die even lekker is als het origineel… Twee recepten in een dus.

Ingrediënten:
- 2 glazen suiker
- 2 glazen zelfrijzende bloem
- 2 pakjes vanillesuiker
- een half glas olie (Ik neem zonnebloemolie, een andere soort kan ook, zolang die maar geen speciale smaak afgeeft. Ik zou het dus niet proberen met olijfolie…)
- 1 glas natuuryoghurt
- 3 eieren
- amandelextract OF voor de variant: cacao

Bereiding:
- Doe de suiker, vanillesuiker en de bloem in een kom.
- Voeg de olie toe en meng alles dooreen.
- Voeg de yoghurt toe en meng opnieuw.
- Voeg de eieren een voor een toe en meng alles door elkaar.
- Voeg het amandelextract of de cacao toe. Wat hoeveelheden betreft: als je amandelextract van Dr. Oetker gebruikt, dan volstaat een ampulletje. Ik heb er in een klein flesje van het merk Vahine, en ik gebruik ongeveer een koffielepeltje. Voor de cacao: ik had ongeveer driekwart liter beslag en heb er 40 gram cacao bij gedaan. Kan ook wat minder, denk ik, want hij smaakte heel erg choco (maar niet té).
- Doe in een beboterde taart- of cakevorm en bak drie kwartier in een voorverwarmde oven op 200°C.

Update: Hier vond ik nog drie recepten voor yoghurttaart: een basisversie, een variant met frambozen en een met blauwe bessen. Toch ook eens testen, denk ik.

Update 2: Gisteren gemaakt met appelen in. Ook erg jummie.

Geen opmerkingen: